Training Model on Educational Technology for Teachers.

Authors

  • Glenn Elmer Hernández Camelo Universidad de Grada España.

DOI:

https://doi.org/10.33304/revinv.v03n1-2014002

Keywords:

Skill, Education, Teacher training, Methodology, Educational technology

Abstract

This study shows the partial cut results about a 19 training model on educational technology for teachers to develop a set of skills for their applying it in the teaching-learning process at secondary school in the municipality of San Juan Girón (Colombia). A non-experimental-cross-descriptive investigation was carried out. Information and Communications Technology skills to be developed in teachers at the secondary level of education are described, as well as the way they should apply them in teaching; the educator's, managing staff's and student's perception about their use in the classroom is examined.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Aguaded, I. (1993). Comunicación audiovisual en una enseñanza renovada: Propuestas desde los medios. Recuperado de https://manarea.webs.ull.es/wpcontent/uploads/2010/06/ebookte.pdf

Buzón García, O. (2005). La incorporación de plataformas virtuales a la enseñanza: una experiencia de formación on-line basada en competencias. Fundación Dialnet, 4(1), 77-100.

Cabero, J. (2005). Estrategias para la formación del profesorado en TIC. Universidad de Sevilla. España. Recuperado a partir de http://www.ciedhumano.org/files/Edutec2005_jULIO.pdf

Cabero, J. (2004). Formación del Profesorado en TIC. En II Congreso Nacional de Formación de Profesorado en TIC. Jaén, España: Universidad de Jaén. Recuperado de http://www.ujaen.es/huesped/forprofe/program a.html

Mendoza, L, & Milachay, V. (2004). TICS en la formación inicial y permanente del profesorado educación especial: Universidad de Costa Rica. E-Prints Complutense. Universidad de Costa Rica. Recuperado dehttp://agm.cat/recerca-23divulgacio/UsoTICformacionProf_DCES.pdf

Sánchez García, L, & Lombardo, J. M. (2004). Las TIC y la formación del profesorado en la Enseñanza Secundaria. Revista Educación y Futuro, 3(1), 1-1.

UNESCO. (2008). Normas UNESCO sobre Competencias en TIC para Docentes. Organización de Estados Iberoamericanos. Recuperado de http ://www.oei.es/index.php

Published

2016-06-15

How to Cite

Hernández Camelo, G. E. (2016). Training Model on Educational Technology for Teachers. I+D Revista De Investigaciones, 3(1), 18–23. https://doi.org/10.33304/revinv.v03n1-2014002