POSSIBILITY AND MARGINALIZATION. Trends and relevance of higher education programs in Colombia Administration

Authors

  • Rafael Francisco Díaz Vásquez Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia.
  • Martha Liliana Torres-Barreto Universidad de Santander UDES

DOI:

https://doi.org/10.33304/revinv.v04n2-2014006

Keywords:

Higher education, Social exclusion, Administration

Abstract

Now a days, socio-economic situation of many Colombians is directly related to their level of studies, meaning their professional degrees, and of course it also depends on the level of access to graduate and postgraduate studies each individual may have. Facing this situation, and also considering the Colombian political situation during the last 80 years, the access to education has turned out a service, rather than a right. The present research is then focused in tendencies and appropriateness of some Colombian undergraduate programs during the last two decades, more specially on Business Administration programs, having in mind the internationalization model, which focuses on quality and coverage of the education. This paper presents on going work that analyzes this situation at a Colombian level.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Balibar, É. (2005). Violencia, Identidades y Civilidad. Para una Cultura Global. Barcelona: Gedisa.

Barrera, F. (2012). Calidad de la Educación básica y media en Colombia, diagnóstico y propuestas. Bogotá: Universidad del Rosario.

Buitrago, J. C. (2012). Benchmarketing de Facultades de Administración: en busca de las mejores prácticas. Bogotá: Universidad del Rosario.

Donoso, S. (XXXIII). Análisis de los modelos explicativos de retención de estudiantes en la universidad: una visión desde la desigualdad social. Estudios Pedagógicos, 7-27.

Mallarino, C. U. (2008). Teorías y Conceptos de Desarrollo. Lima: Fondo Editorial PUCP.

Martinez, F. (2011). Los rankings de universidades: una visión crítica. Revista de Educación Superior, 77-97.

MEN. (2002). Revolución Educativa, Colombia Aprende. Bogotá: Ministerios de Educación Nacional.

Mouffe, C. (2011). En torno a lo político. Buenos Aires: FCE.

Palacios, M. (2012). Violencia Publica en Colombia 1958-2010. Bogotá: FCE.

PNDE. (20 de septiembre de 2007). Plan Nacional Decenal de Educación. Obtenido de http://www.plandecenal.edu.co

Robinson, K. (2009). El Elemento, Barcelona: Mondadori.

Sloterdijk, P. (1992). Critica de la Razón Clínica. Madrid: Taurus.

SNES. (11 de 11 de 2013). Sistema Nacional de Información de la Educación Superior. Obtenido de http://bi.mineducacion.gov.co:8380/eportal/web/snies/glosario:jsessionid=8344CCA5D11632AAD9A026D7F0286073

Spendolini, M. (2005) Benchmarketing. Bogotá: Norma.

Sizek, S. (2003). El sublime objeto de la ideología. Buenos Aires: Siglo XXI.

Published

2014-12-31

How to Cite

Díaz Vásquez, R. F., & Torres-Barreto, M. L. (2014). POSSIBILITY AND MARGINALIZATION. Trends and relevance of higher education programs in Colombia Administration. I+D Revista De Investigaciones, 4(2), 59–73. https://doi.org/10.33304/revinv.v04n2-2014006

Most read articles by the same author(s)

> >> 

Similar Articles

You may also start an advanced similarity search for this article.